Fix You




Jag gav utlopp för min rastlöshet genom att plinka lite på gitarren och ta en promenad med bra musik i öronen. Bäst musik just nu är ju helt klart: The Sounds, Kent, Daniel Adams-Ray, The Rifles och Coldplay. Det ultimata vore ju att lära sig "Fix You" med Coldplay på akustisk gitarr eftersom jag är helt insnöad på den låten för tillfället. Sagt och gjort så lärde jag mig låten. And hey, it sounds better than good, muhaha.

Ett tips för dig som vill lära sig att spela gitarr:
1. Lyssna och iakta olika youtubeklipp på människor som spelar.
2. Googla på ex: "Coldplay, Fix you tabs/chords" och kolla igenom tabs/chords.
3. Jämför ackord/tabs, lyssna och iakta dom båda sidorna med varandra och prova dig fram.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0