På huvudet

Visst måste håret växa snabbare på en del personer i jämförelse med andra? Jag har hört att det inte stämmer - men det måste stämma! Min syrra rakade av sitt hår förra året och idag är det axellångt medans mitt hår ser ut att vara lika kort som förut - det växer extremt långsamt!  Vad gör jag för fel? Påverkar stress hår/hud/naglar? Äter jag fel? (jag är vegetarian).

Jag var tvungen att googla på detta och det sägs att:
- Evitamin är bra för hår, hud och naglar - finns i b la. solrosfrön, vetegroddar, pumpafrön, gröna bladväxter,
- Protein är viktigt att få i sig - finns i b la. fisk, kött, ägg, bönor.
- På sommaren växer håret fortare än på vinter pga. solens strålar (innehåller vitaminer).
- Massage för hårbotten ska vara bra eftersom det ökar blodcirkulationen.

Jag får helt enkelt prova mig fram. Vi får se om det blir någon väsentlig skillnad. Jag ska tvinga i mig ägg även fast det är sjukt äckligt.


Kommentarer
Postat av: Malin

- Evitamin är bra för hår, hud och naglar - finns i b la. solrosfrön, vetegroddar, pumpafrön, gröna bladväxter,

- Protein är viktigt att få i sig - finns i b la. fisk, kött, ägg, bönor.

- På sommaren växer håret fortare än på vinter pga. solens strålar (innehåller vitaminer).

- Massage för hårbotten ska vara bra eftersom det ökar blodcirkulationen



Marie, inget av det där är något jag tagit mig hjälp av. Det bara har blivit så, hehe ;P Och så kanske du uppfattar att ditt hår inte växt snabbare för du redan har långt hår och klippt det några gånger under året säkert? Ellööööör? =)

2010-11-11 @ 12:32:46
URL: http://mestmalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0