Ibland är jag bara för duktig




Varje fredagsmorgon går jag upp och väger mig och ser om vågen visar det jag vill se - och mycket riktigt så visade den minus 7 kg idag (efter 1 månad). Jag är så stolt över mig. Att träna 6 dagar/veckan och äta regelbundet verkar ge bra resultat.



Dagens nyttiga frukost:
Omelett á la Marie (hehe) och kanel/hallon/naturellyoghurt.


Recept till Omeletten på mitt vis
(grundtanken är att få så lite äggsmak som möjligt eftersom jag hatar ägg & få i mig mycket protein)

1. Stek pumpafrön, zuccini och paprika på låg temperatur.
2. Knäck ägget och rör om det i en enskild skål.
3. När allt har blivit någorlunda mjukt i stekpannan så tillsätter du blandningen i det rörda ägget och rör om lite till.
4. Krydda efter behag.
5. Häll ned smeten i stekpannan (du behöver inte ha olja/smör i pannan)
6. Stek på låg värme och efter några minuter är det klart.
7. Lägg det på en tallrik och tillsätt exempelvis tomater/basilika på omeletten.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Vi är så duktiga <3

2011-02-04 @ 22:06:30
URL: http://remain.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0