Frukostmat

Igår gick jag in på Frukostera's blogg och såg någonting som jag till en början trodde var pannkakor (avgudar). Men det var inte pannkakor - det var stekt gröt, haha. Jag hade aldrig hört talas om att man kunde steka gröt, så jag var tvungen att testa det nu på morgonen. Faktum är att det var jättegott!

Recept: Stekt gröt   

Detta ska göras dagen innan
1 dl havregryn.
2 dl mjölk.
Koka på spisen tills det ser ut som "vanlig" gröt.
(jag hällde kanel i gröten, därav den mörka färgen)
Lägg gröten på ett fat och platta till den lite.
In i kylskåpet!

På morgonen
Skär ut "kakan" i 4 delar och lägg dom i en stekpanna med smör/margarin. Ha vad som helst till den stekta gröten efter tycke och smak. Jag hade frukt/bär med äppel- & kanelröra.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0